Bernardo Malcolm Yönetici & Sihir Bakanı
Mesaj Sayısı : 84 Kayıt tarihi : 02/05/10
Karakter Sayfası Özel Yeteneği: Quidditch Mevki: Patronusu: Bozkurt
| Konu: Quidditch Sistemi Ptsi Eyl. 03, 2012 10:01 pm | |
| Quidditch Sistemi « Okumanız rica olunur. » ► Bornvoard Quidditch Sistemi -Bu dönem Hogwarts'ta düzenlenecek olan Quidditch Turnuvası maçları offline olarak yapılacaktır. Bunun nedeni online maçlarda sürekli kopukluklar yaşanmasıdır. -Şampiyon oynanacak olan maçların sonunda en çok puanı alan takım olacaktır. -Bunun dışında takımların uygun gördüğü zamanlarda Quidditch sahasında antreman yapılabilir. Fakat antreman gününden önce takım kaptanı ya da bina sorumluları bana gün bildirmelidir. -Maçların hakemliğini -DM'lik- ben üstleneceğim. Başka DM arkadaşlar olursa, başvurularını bana yapabilirler.
Maç Sistemi -Tamamen şansa dayalı bir sistem olarak zar atılacak. Sistemin değişmesinin sebebi online maçlarda eksiklikler yaşanması ve maçların yapılamamasıdır. -Role Play'lerde herhangi bir satır sınırı belirlemiyoruz. Her rounda her oyuncunun yazması yeterlidir.
Zar sistemi Maçlar bilindiği gibi zar sistemi üzerinden oynanacak. Zar sisteminde sonuç tamamen çıkan zarın değerine göredir. Yani; 19-20: Hamle kusursuz. 15-18: Hamle başarılı sayılabilir. 9-14: Hamle başarısız. 3-8: Hamle başarısızdır ve oyuncunun başına bir şey gelebilir. 1-2: Oyuncu sakatlanabilir. Bunun için 10'luk zar atılacaktır.
Zar sisteminin Quidditch maçları içinde belli kuralları mevcuttur. Kurallar aşağıdaki gibidir. -Maçlar 4 round üzerinden oynanacaktır. Bunların ilk 3'ünde Arayıcılar kesinlikle olaya karışmazlar, şayet kaptan değillerse. Eğer kaptanlarsa bile sadece ilk roundda, takımlarının sahaya çıktıklarını belirtmek zorundalardır. 4. round tamamen Arayıcılar içindir. -Her round'da Arayıcılar dışında bütün oyuncular sadece bir RP yazmak zorundadır ve o RP'de hamlelerini açık net bir şekilde belirtmek zorundalardır. -Her round'un sonunda DM maçın durumunu anlatan yazısını, zarlarının sonucuna göre anlatacaktır. Her oyuncu için ayrı bir zar atacak olan DM, bu zarı oyuncunun hamlesine göre değerlendirecektir. Daha sonra kendi yazısında, Kovalayıcılar için ayrı bir paragraf, Vurucular ve Tutucular için de ayrı bir paragrafta her şeyi anlatacaktır. -DM'e güvenmeniz gerekir. Herhangi bir oyuncuya veya takıma herhangi bir kayırma söz konusu bile olamaz. -Can zarı, yani onluk zar, atılacak olan yirmilik zarın 1 veya 2 gelmesinden sonra atılacaktır. Örnek olarak vermemiz gerekirse, Sachie Pratt Snitch peşindeyken hamlesini ölçmek amaçlı yirmilik zar atılır. Eğer 1 gelirse, süpürgesinden kaydı, Bludger geldi gibi şeyler söylenebilir. Bludger'ın şiddetini ölçmek için de onluk zar atılır. Burada da zar yüksek gelirse Bludger çok şiddetli gelmiştir ve Sachie maçtan çıkmak zorunda kalmıştır, normal bir derecede gelirse Sachie'nin kolu kırılabilir veya düşük gelmişse Bludger Sachie'yi sıyırabilir. -Son olarak Arayıcılar'ın roundu dışındaki her round 1 gün sürecektir. Yazmayan oyuncular için onluk zar atılacaktır ve çıkan sonucun iki katı kadarı oyuncunun HP'sinden düşecektir ve DM'in kararına göre oyuncunun alacağı zarar belirtilecektir.
Maç Zamanı Hakkında -Her takımın tam kadro, yani yedi kişiyle sahaya çıkmasına gerek yoktur. Ama elbetteki Tutucu ve Arayıcı olmak zorundadır. Bir Kovalayıcı'nın veya Vurucu'nun olmaması sorun değildir. -Maç haftasında Tutucu'nun olmaması sorun yaratmaz. Kovalayıcı olan kişi, mevki değiştirerek Tutuculuk yapabilir, fakat onun dışında en az bir tane daha Kovalayıcı bulunmak zorundadır. Aynı zamanda, aynı maç içinde aynı kişi iki mevkide birden oynayamaz. -Maç tarihleri yakında Quidditch Sahası'nda duyuru olarak belirtilecektir. -Anlaşılmayan bir şey varsa Özel Mesajla bana sorabilirsiniz.
Bernardo Malcolm
CODE BY ANARCHY | |
|